Componentele marketing-ului

 

times-square-923269_640

Banii fac lumea sa se invarta, dar marketing-ul face ca banii sa se invarta la randul lor.


 

Exista trei mari componente (sau faze) in marketing, bazate pe stadiul in care se afla un client potential.

Prima componenta mare este cea a achizitiei:

Avem o idee sau un produs finisat, si dorim sa atragem clienti. Pentru a putea realiza acest tel, putem beneficia de notorietatea firmei (numit conventional „brand”), prin care multi clienti ne recunosc mai usor. Construirea unui brand puternic este foarte costisitor, investindu-se sume imense in ele pe plan global, insa din cauza diversitatii formelor de media pe care le consuma omul secolului XXI, au inceput multi sa aiba succes si prin abordari care odinioara nu existau.

Dupa ce a devenit constient de el, un client care recunoaste brand-ul incepe sa aiba contacte repetate cu el (sau, asa speram), pana cand incepe sa il asocieze cu un anumit tip de produs (sau invers; devine familiar cu produsul si ulterior cu brand-ul), si  incepe sa il ia in considerare atunci cand isi planifica achizitii noi. Pentru a mari aceasta expunere, multi proprietari de afaceri incearca sa isi plaseze brand-ul chiar si in locuri neasteptate, intrucat marketing-ul are si efect subconstient. Un exemplu clasic este aparitia desa a sucurilor faimoase in filme blockbuster de la cinema.

Pe langa aceasta metoda clasica, multi apeleaza la social media, adica site-uri ca Facebook sau Pinterest, unde reusesc sa se faca prezenti in viata zilnica a multor potentiali clienti.


 

Componentul urmator este conversia, in care un client achizitionat (care s-a familiarizat cu brand-ul) a decis sa va cumpere produsul sau sa va sponsorizeze o idee dupa ce a inceput sa se simta comfortabil cu brand-ul din spate. Uneori, o reducere avantajoasa motiveaza multi clienti sa faca prima achizitie. Depinzand de tipul de produs, si o reclama clasica poate contribui semnificativ infaptuirii aceluiasi rezultat.


 

Al treilea component este retinerea, adica modul prin care va asigurati ca va vor reveni clientii. De mentionat aici sunt tot reducerile avantajoase, dar si newsletter-urile, care sunt mai ieftine si informeaza clientii interesati despre noutatile oferite de dumneavoastra.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *